כשמסתכלים על מזון לבעלי חיים בעין בלתי מזויינת, ניתן לטעות ולחשוב שכל המזונות דומים. כולם יבשים, בגוונים שונים של חום, ומריחים קצת כמו ביסלי. במציאות, הדבר רחוק מלהיות נכון. לכל חיה יש את האוכל שמתאים לה, והוא משתנה עם הגיל.

בנוסף, אסור לשכוח שגם לכלבים ולחתולים יש בלוטות טעם ויכול מאד להיות שתלכו לחנות, תתלבטו, תשקלו, תתייעצו, תוציאו המון כסף על האוכל הכי איכותי – והם לא ירצו לגעת בו. אז איך בוחרים ומתאימים את האוכל הנכון? לפניכם כל מה שחשוב לדעת.

בת כמה החתולה? מאיזה גזע הכלב?

ההתאמה לפי גיל וסוג בעל החיים היא חשובה מאד. לדוגמא – אוכל לגורי כלבים מיועד רק לגורים. אמנם לא יקרה נזק נוראי אם כלב בוגר יאכל אותו לפרק זמן קצר, אבל לאורך זמן הוא עלול להשמין, משום שאוכל לגורים מכיל יותר קלוריות, וחוץ מזה, חבל על הכסף.

אוכל לגורים מכיל לרוב ויטמינים, מינרלים, חלבונים ושומנים להם זקוקים הגורים כדי לגדול ולהתחזק, בעוד שאוכל לכלבים מבוגרים צריך להיות אוכל קליל יותר, עם פחות מקורות אנרגיה ויותר סיבים על מנת שיהיה קל לכלב הזקן לעכל אותו, שיסייע לו בפעולת מעיים וימנע השמנה המתרחשת לעתים קרובות עם הגיל בשל ההאטה בקצב חילוף החומרים.

בנוסף, בכל סוג של אוכל לכלבים יש תוספי מזון שונים, המתאימים לכלבים מקבוצות שונות, לדוגמא: כלב גדול יזדקק לתוספים שונים מכלב קטנטן, כלב פעיל מאד יזדקק ליותר חלבונים ושומנים בעוד שכלב ביתי, פחות פעיל, יצטרך יותר סיבים וכו'.

קיימים היום בשוק מזונות ייעודיים לכלבים מגזעים שונים כגון:  אוכל לכלב מגזע קטן, גדול, או בינוני, ומומלץ להעדיף אותם שכן הם נותנים מענה טוב ומדוייק יותר לצרכי הכלב.

לא מתחייבים לאוכל שלא מכירים!

כאשר אתם מחליפים לבעל החיים שלכם את האוכל, לא כדאי לקנות מיד שק של 20 קילו, למרות שבטווח הארוך שקיות גדולות משתלמות יותר כלכלית. קנו אריזה קטנה, קופסת שימורים, או חבילה בגודל שמספיק לכמה פעמים בודדות ובצעו ניסויים. טעים? נהדר! לא טעים? נסו אוכל אחר. אחרי שתוודאו שהכלב נהנה מהאוכל החדש ושהיציאות שלו עדיין תקינות תוכלו לקנות שק שיספיק למליון שנה.

התאימו את המזון בכל תקופה

גם לבעלי חיים יש אלרגיות, ממש כמו לבני אדם. אלרגיות עונתיות, אלרגיות לחרקים, וגם – איך לא, אלרגיות למזונות שונים. אם הכלב או החתול מתגרדים, מנערים את הראש הרבה, או נושכים את עצמם עד זוב דם, סביר להניח שהם חווים תגובה אלרגית ויתכן ויהיה צריך להעביר אותם, תוך התייעצות עם הוטרינר המטפל, לאוכל היפואלרגני. בנוסף, צריך לקחת בחשבון את המצבים השונים בחיים של חיית המחמד שלכם. כאשר כלבה או חתולה בהריון או מניקה למשל, היא זקוקה למזון עשיר יותר. כאשר קר מאד בחוץ כדאי לתת מזון עשיר יותר בחלבון ובשומן, כאשר כלב או חתול מפגינים נטייה משמעותית להשמנה (קורה לעיתים לאחר עיקור או סירוס) יש לשקול לעבור לאוכל לכלבים דיאטטי, ועוד.

מזון איכותי ומותאם בצורה אופטימלית לצרכי הכלב או החתול יתרמו לבריאותם וחיוניותם ולכן חשוב להיות עם האצבע על הדופק, ולהתאים את המזון בצורה מדוייקת ככל הניתן לצרכיו העכשוויים של הכלב או החתול שלכם.

לחצו כאן כדי לקרוא על הרגלי אכילה נכונים לכלבים

לחצו כאן למדריך המלא לבחירת אוכל לכלב

לחצו כאן למדריך על סוגי כלבים פופולריים בישראל