אין ספק שגידול בעלי חיים מערב בתוכו הוצאה די ניכרת, לא רק על החיה עצמה ועל גידולה, אלא גם על מילוי כל הצרכים שלה, כמו מיטה נוחה, צעצועים ועוד. יחד עם זאת, כולנו מסכימים שבעלי חיים הם תוספת מבורכת למשפחה, שמחזירה את שוויה באהבה, צחוק ובריאות שמביא איתו בעל החיים.

על מנת שתוכלו להיערך מראש להצטרפות החבר החדש למשפחה, הנה רשימת קניות מדויקת אותה עליכם לרכוש טרם מגיע בעל החיים החדש אל ביתכם.

רשימות קניות לכלב ולחתול

ישנם כמה דברים שחשוב לקנות לבעל החיים שלכם עוד טרם הגעתו הביתה, בין אם החלטתם להביא כלב או חתול:

  • כלי אוכל לכלב – חשוב מאד שלבעל החיים שלכם תהיה את הפינה הקבועה שלו אליה הוא מגיע כדי לאכול או לשתות. צלחות מנירוסטה נשמרות טוב לאורך השנים, קלות יותר לניקוי ונוחות יותר מצלחות וקערות מפלסטיק. ישנם בעלי חיים שמפתחים רגישות ולעתים אף אלרגיה לפלסטיק בחלקים שבאים במגע עם הצלחת.
  • קולר ותג שם ורצועה, על מנת שיוכלו לזהות את בעל החיים שלך בכל מקום. על תג השם יש לרשום שם ומספר טלפון של הבעלים, ואת הקולר יש להתאים לצווארו של בעל החיים ולוודא שהוא מרווח ואינו מציק או מגרד. יש לקחת בחשבון שהקולרים הראשונים הם זמניים כי גודל הצוואר עוד ישתנה ולכן מומלץ לקנות קולר פשוט. לגזעים קטנים מתאימה פעמים רבות רתמת גוף יותר מקולר.
  • כלוב נשיאה לחתול או לכלב – מומלץ לרכוש כלוב נשיאה שיקל על נסיעות ברכב, העברה ממקום למקום, ועם כלבים יכול לסייע גם בתהליך האילוף הראשוני.
  • חומרי הדברה נגד פרעושים וקרציות – רצוי ליישם את המוצרים האלו מיד עם כניסתו של בעל החיים החדש הביתה, ולהמשיך בטיפול מניעתי שוטף, ובמיוחד בחודשי הקיץ. קחו לתשומת לבכם שגם חיה שלא יוצאת מהבית יכולה להידבק בפרעושים, ושהרבה יותר קשה להדביר לאחר שבעיה התגלתה מאשר למנוע אותה. קיימים מוצרים שונים בשוק – אמפולות, קולר נגד קרציות ואף כדורים לבליעה, הם שונים ביעילותם ומשך השפעתם.

מה לקנות לכלב חדש

אוכל – אחד הדברים הראשונים שיש לדאוג להם הוא אוכל לכלבים. העדיפו מזון סופר פרימיום, או פרימיום, והתאימו את המזון לפי גילו של הכלב – אוכל לגורי כלבים, אוכל לכלבים מבוגרים, ואוכל לכלבים בוגרים. בנוסף קיימים היום בשוק סוגי אוכל לכלבים המותאמים לגודל הכלב – אוכל לכלבים קטנים, בינוניים, או גדולים, ומותאמים בצורה אופטימלית לדרישות של כל אחד מסוגי הכלבים (כלבים פעילים, מסורסים, אלרגיים ועוד).

צעצועי לעיסה – כלבים , בעיקר גורים, זקוקים לעצמים ללעיסה באופן קבוע, ולכם חשוב לתת להם צעצועי לעיסה ומשחקים על מנת לספק את היצר שלהם ולדאוג שהם לא ילעסו, במקרה, חפצים של הבעלים. יש לשים לב שאתם רוכשים עצם לכלב, או צעצוע לעיסה, גדול ומתאים, ולא כזה שיכול להישבר לחתיכות קטנות ולהוות סכנת חנק כלשהי.

משחקים – מומלץ לקנות משחקים לכלב, כדורים, חבלים וכל דבר שיאפשר לכלב שלכם להוציא אנרגיה במשחק ביחד אתכם. עוד דבר שמומלץ לקנות, במיוחד אם אתם מתכננים להתחיל תהליך אילוף הם חטיפים שנועדו לעודד התנהגות טובה וישמשו אתכם במהלך החינוך כפרס לכלב.

מיטה לכלב – מיטה לכלב אינה הכרחית אך מומלצת, מה גם שחלק מהדגמים יכולים לשמש גם כמגן לספה שלכם מפני ריחות, לכלוך ושערות. קיימות מיטות לכלבים קטנים וגדולים. אם יש לכם כלב בינוני ואתם מתלבטים לגבי גודל המיטה, העדיפו לרכוש מיטה לכלב גדול כדי לוודא שיהיה לו מספיק מקום להשתרע בנוחות.

גדר לחינוך גורים – אחת משיטות חינוך הגורים הנפוצות יותר היום הנה גדר, המשמשת למידור הגור משאר חלקי הבית בשעות שבהן הוא אינו בהשגחה (לילה , שעות העבודה) אז לא ניתן לחנך אותו לצרכים, עלייה על ספות ומיטות, עשיית נזק לחפצים ועוד.

פדים לכלב – עד לחינוך הגור לעשיית הצרכים מחוץ לבית משמשים הפדים כמשטח עליו מתרוקן הגור. את הפד מניחים בתוך הגדר או הכלוב ומקרבים אל הדלת בהדרגה. כשהגור בשל לעשיית כל הצרכים בחוץ מסלקים את הפד.

טיפוח – מומלץ לרכוש מברשת, המותאמת לסוג הפרווה של הכלב (בעלי החנויות יודעים לייעץ על פי רב). הברשת הפרווה משמעותית מאד לביאות העור והפרווה מאחר שהיא מסירה את הפרווה המיותרת ומאיצה את זרימת הדם. חשוב להקפיד שחפיפת הכלב תעשה עם שמפו לכלבים בלבד, מאחר שחומציות העור שלו שונה מזו של בני אדם. תדירות החפיפה המומלצת צריכה להיות אחת ל-3 חודשים על מנת לא לפגוע בשכבת השומן הטבעית של עור הכלב.

מה לקנות לחתול חדש

אוכל לחתולים – העדיפו מזון סופר פרימיום, או פרימיום, והתאימו את המזון לפי גילו של החתול – אוכל לגורי חתולים, אוכל לחתולים בוגרים ואוכל לחתולים מבוגרים/סניור, בנוסף קיימים בשוק מזונות ייעודיים לצרכים המשתנים של החתולים (מסורסים, מועדים לחסימות שתן, בעלי פרווה ארוכה, בעלי משקל עודף ועוד).
במידה ותרצו לפנק את החתול ולחזק את הקשר ביניכם בתקופת ההסתגלות ניתן לקנות גם מספר פחיות של שימורים לחתולים, אולם רצוי קודם להרגיל את החתול למזון היבש לפני שמתחילים עם המעדנים.

ארגז חול – על מנת שלחתול שלכם יהיה מקום נוח לעשות את צרכיו חשוב לקנות ארגז חול וחול. את הארגז קונים בהתאם לגודל החתול, ויתכן שתצטרכו לרכוש ארגז חדש כשהחתול יתבגר. ישנם ארגזים פתוחים וארגזים סגורים, המונעים את הפצת הריחות העולים מן הארגז בבית. קיימים גם ארגזים אוטומטיים, המנקים את עצמם. גם ההיצע של סוגי החול הנו מגוון ויש להתאימו לפרוות החתול ומספר החתולים המשתמשים בארגז: חול לא מתגבש, חול מתגבש, חול ממוחזר, חול קריסטל.
בנוסף לארגז ולחול עצמו, מומלץ לרכוש גם שטיח להניח מול הארגז על מנת שהחול לא יתפזר ברחבי הבית וכף לניקוי החול שתסייע לנו להשאיר את החול נקי מדי יום.

משטחי גירוד – מומלץ לרכוש מתקן גירוד לחול עשוי מחבל או מקרטון (הרהיטים שלכם יגידו תודה).
משחקים – רבים מן החתולים אוהבים מאד לשחק עם הבעלים במשחקים כמו חכות וצעצועי לייזר או עם עצמם בכדורים לסוגיהם השונים.

טיפוח – הברשת פרוות החתול, במיוחד של ארוכי הפרווה הנה חשובה ביותר, מומלץ להרגיל אותם לכך עוד בהיותם גורים. בעלי החנויות ישמחו להמליץ על מברשת מתאימה. מרבית החתולים אינם אוהבים מקלחות ולכן קיים בשוק שמפו יבש לחתולים.

עכשיו הכל מוכן, נשאר רק להביא את החבר החדש הביתה.

לחצו כאן לרשימת שמות לכלבים שאספנו ידנית, אחד אחד, מהרשתות החברתיות

מחפשים שם לחתול החדש? בקרו ברשימת השמות לחתולים שלנו!