חתולים אוהבים לנעוץ את הטפרים שלהם בהכל. רהיטים, אנשים, שטיחים, אף אחד לא מוגן. הם עושים זאת גם כדי לחדד את הטפרים שלהם, גם מתוך שעמום, ובואו נודה באמת – יש חתולים שפשוט אוהבים לראות אותנו מתעצבנים. אז איך מלמדים חתול לא להרוס רהיטים? לפניכם כל השיטות.

לספק אלטרנטיבה

חתולים צריכים לחדד את הציפורניים שלהם על משהו כמו שאנחנו צריכים להתמתח בבוקר – זה אינסטינקט פיזי. אבל המשהו הזה לא חייב להיות הספה שעלתה לכם מחיר עם יותר מדי ספרות.

אפשר לרכוש מתקן גירוד לחתול,  שנועד למשוך את החתול להתאמן עליו ולעזוב את הספה במנוחה. המתקנים מיועדים לתת חוויה אופטימלית לחתול המתוק שמשסע את הבית בציפורניו, ויעודדו אותו להתמקד בקריעתם לגזרים ולהשאיר את שאר הבית שלם. אם אתם לא מחפשים משהו פנסי לחתול – למרות שכמובן שלמיצי מגיע הכל – אפשר לתת לו להשחיז את טפריו גם על קופסאות קרטון פשוטות.

התנייה חתולית

אין טעם למחוא כפיים, לצעוק, או להזיז את החתול כשהוא משמיד את השטיח – הוא ילמד שלא לשרוט רהיטים לידכם, אבל כשתחזרו מהעבודה תראו את הנזק בתוספת ריבית דריבית.

מה שיכול לעזור זה בקבוק קטן של ספריי, ובלי לעשות רעש או לקשר את זה אליכם בשום צורה, פשוט לשלוח שפריץ קטן של מים כשהחתול עוזב את המשטח שהכנתם לו ומתחיל להתעלל בכורסא. די מהר החתול יבין שיש משטחים שנעים לשרוט ויש כאלה שלא, והרהיטים שלכם יהיו בטוחים.

לגזור

לפעמים אין מה לעשות, מיצי לא עוזבת את הספה במנוחה ומתעלמת בהפגנתיות מגן העדן לציפורניים שהקמתם לכבודה בפינת הסלון.

קיצוץ הציפורניים הוא דבר שמומלץ לעשות רק לחתולים שאינם יוצאים מהבית, כך שאינם זקוקים לציפורניים למטרות הגנה עצמית. את הקיצוץ מומלץ לעשות כאשר אדם אחד מחזיק את החתול והשני עובר במהירות על הציפורניים (חשוב מאוד שלא לקצוץ יותר מדי!) ומקצר אותן.

בפעם הראשונה כדאי לגזור את הטפרים עם וטרינר, או מישהו שעשה זאת בעבר, כדי לא לפצוע את החתול. אם החתול מפחד ומתנגד אפשר לנסות להרגיל אותו. במקום לריב איתו כשהוא מתנגד, אפשר לגשת אליו כשהוא מנומנם ורגוע ולגזור רק ציפורן אחת, ואחרי כמה שעות או יום, שוב. כך נלמד אותו שהשד לא נורא כל כך ובסוף הוא ייתן לנו פשוט לגזור את כל הצפרניים שלו תוך כמה דקות.

כיסויי סיליקון

ובכל זאת ישנם חתולים (במיוחד חתולים טראומטיים) שלא משתפים פעולה עם הגזירה וסובלים ממנה מאוד. כאן נכנס הפתרון השלישי שלנו – הכיסויים. אלה כיסויי ויניל קטנים וגמישים בצבעים שונים, המודבקים על הטפרים הטבעיים של החתול. רוב החתולים כמעט ולא מודעים לקיומם של הכיסויים וממשיכים עם פעולות הגירוד וההתמתחות, אשר כבר אינן פוגעות ברהיטים (או בנו).

הכיסוי ייפול לאחר כמה חודשים, ואז אפשר יהיה לראות אם החתול מעדיף הפעם את משטח הגירוד על פני השטיח.

לחצו כאן כדי לקרוא על 3 הטעויות הנפוצות שאתם (כנראה) עושים עם החתול