אימצתם כלב או חתול? מזל טוב! ברוכים הבאים לעולם הנפלא של חיות המחמד, עולם מלא באהבה, נתינה, קבלה וחום. העולם הזה מלא גם בהצקות, רעשים, ובלגן, והכי מעצבן – ביקורים אצל וטרינר. אבל מה לעשות, אנחנו אוהבים את החיות שלנו, ורוצים לדאוג לרווחתם ובריאותם. אז אילו טיפולים הם חובה, ואילו אינם אבל מומלצים בחום? טוב ששאלתם – הנה התשובות.

 

עיקור או סירוס

כשאתם מאמצים כלב/ה או חתול/ה, חשוב לשאול את עצמכם: האם אני רוצה שחיית המחמד שלי תעמיד צאצאים? האם אני מוכן לאחריות? האם יהיה לי מה לעשות עם הגורים? האם אני מתחייב בפני עצמי ובפני החברה שלא יזרקו בגללי גורים לרחובות? אם התשובה היא כן, לא צריך לעקר ולסרס, אבל חשוב מאוד לקחת בחשבון את המחיר.

כלבים לא מסורסים נוטים להיות אגרסיביים יותר, וחתולים לא מסורסים נוטים לסימון טריטוריה (דרך נעימה להגיד שהם ישתינו לכם בבית). אם החלטתם שגורים והריונות זה לא בשבילכם, עשו לעצמכם ולחיית המחמד שלכם טובה, ועקרו או סרסו אותה. כך תמנעו מהריונות בלתי רצויים, מחזרים בלתי קרואים, זכרים שבורחים מהבית בעקבות נקבות מיוחמות, והכי חשוב, סרטן מסוגים שונים. למשל – נקבה לא מעוקרת שלא נכנסת להריון, נמצאת בסיכון גבוה לסרטן הרחם והשחלות. את העיקור או הסירוס מומלץ לבצע כאשר הגור בן חצי שנה, ואצל נקבות – רק לאחר שהן עברו תקופת ייחום ראשונה.

למידע נוסף אודות סירוס או עיקור לחצו כאן

חיסונים לכלבים

כמובן החיסון הכי מפורסם הוא חיסון נגד כלבת. את החיסון הזה תתנו לכלב לראשונה כאשר הוא בן 3 חודשים, ואם תרצו, גם תקבלו סבסוד על עלות החיסון אצל הווטרינר בעיר מגורכם. החיסון החובה השני נקרא חיסון משושה והוא חיסון שמטרתו למנוע מכלבכם להדבק במחלות ובנגיפים הנפוצים אצל כלבים. את החיסון מבצעים 3 פעמים, כאשר הפעם הראשונה היא כאשר הגור שלכם בגיל חודש וחצי והפעמים הבאות בהפרש של כמה שבועות בין פעם לפעם. חיסון נוסף, אשר אינו הכרחי, הוא חיסון נגד תולעת הפארק, ועליו להתבצע לפי המלצת הווטרינר שלכם.

חיסונים לחתולים

החיסון החשוב אותו עוברים חתולים הוא חיסון מרובע, אותו יקבל הגור פעמיים במהלך השנה הראשונה לחייו, כאשר הפעם הראשונה תהיה בגיל שישה שבועות והפעם השנייה כאשר יהיה בן חודשיים וחצי. חתולים יכולים לקבל בנוסף גם חיסון נגד כלבת, אך לא מדובר בחיסון חובה כמו אצל כלבים. בחתול בוגר יש לחסן אחת לשנה בחיסון המרובע ויש לזכור לבצע את החיסון בקביעות. בנוסף, גם גורים וכל בוגרים צריכים לעבור טיפולי תילוע פעמיים בשנה לגור, ופעמיים בחצי שנה לבוגר.

לחצו כאן כדי לקרוא על מחלות נפוצות בגורים