לחתולים, כמו לבני אדם, יש כל מיני מחלות שונות ומשונות. וכמו אצל בני אדם אפשר לעיתים לאבחן אותן דרך בדיקות מסוגים שונים. אחת הבדיקות הפשוטות והבסיסיות ביותר היא בדיקת השתן. רמת ה-PH בשתן של חתולים משתנה בהתאם לבעיות רפואיות ומחלות שונות, ועוזרת מאוד באיבחון, רק שאצל חתולים זה קצת פחות קל מאשר אצל אנשים.

שיתוף הפעולה של החתול עם בדיקת שתן

איך אפשר לנסח את זה? חתולים הם… עצמאיים מאוד. שיתוף פעולה הוא לא הצד החזק שלהם, וזה חלק מהקסם שלהם וחלק מהסיבה שאנחנו אוהבים אותם כל כך. אבל כשזה מגיע לבדיקות רפואיות, זה קצת מקשה על המצב.

לאסוף שתן מחתול זה לא קל. הם חכמים, עקשנים, ואוהבים את הפרטיות שלהם – לכן סביר להניח שאם תיגשו אליהם באמצע הפיפי ותנסו לאסוף אותו לתוך כוס, הם לא יתלהבו מזה מאוד. כמובן שיש חתולים שיסכימו שתאספו מהם שתן – אתם מכירים את החתול שלכם הכי טוב, ואפשר להניח שיש לכם כבר ניחוש סביר אם הוא יסכים או לא. הבעיה הנוספת היא שהשתן שלהם עלול להיות מזוהם על ידי החול או אברי המין שלהם, ואז יהיה קשה או בלתי אפשרי לבדוק אותו.

אם החתול לא משתף פעולה – מה כן עושים? יש שיטה וטרינרית שנקראת ציסטוסנטזיס שבה שואבים שתן בעזרת מחט דקה מאוד, דרך קיר הבטן, הישר מהשלפוחית של החתול. זה לא כואב להם, אבל זה גם לא ממש נעים.

אל תזניחו את המחלה

אנחנו מכירים את זה גם מעצמנו – לפעמים אנחנו צריכים ללכת לבדיקת דם, או בדיקת שתן, או איזה צילום שיניים, ואין לנו כוח לזה אז אנחנו מוותרים. וזאת זכותנו כשזה מגיע לבריאות שלנו, אבל כשמדובר בבריאות של מישהו שתלוי בנו, זה כבר סיפור אחר לגמרי. זכרו שהחתול שלכם לא יכול להגיד לכם מה הוא מרגיש, והדרך היחידה לדעת מה קורה איתו היא להקשיב לשפת הגוף והיללות שלו.

החתול נכנס ויוצא מארז החול בתכיפות? נמצא שם הרבה זמן ומילל? מלקק את איבר המין שלו יותר מהרגיל? עושה צרכים מוץ לארגז? אלה סימפטומים שמחייבים התייחסות. אל תזניחו את החבר שלכם, וקחו אותו לוטרינר.

לחצ/י כאן כדי לקרוא מה עושים עם חתול ששורט רהיטים