חתולים הם ציידים מטבעם, וחלקם ציידים מצויינים. הצייד כל כך טבוע בהם, שגם חתול שבע – דהיינו חתול בית האוכל באופן קבוע אוכל לחתולים – ממשיך לצוד בלי שום צורך קיומי. קשה לומר מה הצורך שלהם בצייד שאינו למטרת הישרדות. האם הם מתאמנים? משחקים? הם צדים ציפורים, עכברים, חרקים וג'וקים. הצרה מתחילה כשמתעורר בהם הצורך לחלוק איתנו את השלל שלהם והם מביאים הביתה עכברים מפרכסים וצפרים מתות. אז למה זה קורה ומה עושים עם זה?

חלק מהמשפחה

בכל משפחה שיטות החינוך שונות. הדרך שבה אמא חתולה מלמדת את הגורים שלה לצוד היא על ידי ציד והבאה של הקרבן אל הגורים, לפעמים כשהוא מת ולפעמים חי.

גם אם זה נשמע מוזר, כשהחתולה שלך מביאה לך ציד זה סימן טוב. זה סימן שהיא מכבדת אותך ורואה בך משפחה מאומצת, היא מרגישה שיש לה אחריות עליך והיא רוצה ללמד אותך לצוד. זה אומר שהיא שומרת על הטריטוריה שלכם ולא תיתן לאף פולש להיכנס אליה.

אז מה לעשות כשהחתול מביא "מתנה"?

יכול מאוד להיות שהאינסטינקט הראשוני שלך יהיה לנזוף או אפילו לצעוק על חתולה שמכניסה פגרים קטנים לתוך הבית המטופח והנקי שלך, אבל זכור, אתה בחרת לאמץ חיה. לכל חיה יש את הגינונים והקודים החברתיים שלה, ואי אפשר לצפות מהן שיתנהגו בנימוס אנושי.

במיוחד לאסטניסים שבינינו יהיה אולי קשה לקבל את העצה הבאה אבל אנחנו ממליצים שתתגברו לרגע על הגועל ותפתחו את הראש: תנו לחתולה טפיחה על השכם, ליטוף, מילה טובה, וכשהיא מתפנה לעיסוקיה האחרים פנו את הגופה מהשטח. החתולה מתנהגת בצורה מכבדת ואוהבת מבחינתה, וזה משהו שאתם רוצים לעודד. חוץ מזה, חתולה ציידת היא מדבירה לא רעה. היום אולי היא הביאה לך ג'וק מפרכס אבל מחר היא יכולה גם להרוג נחש ארסי שנמצא אצלך בחצר.

לחצו כאן כדי לקרוא איך למנוע מהחתול להרוס את הספה