לא משנה איזה גור כלבים יש לכם, אם בחרתם וקניתם אותו במיטב כספכם או לקחתם אותו מלוכלך ורעב מהרחוב – הגור שלכם נושך. כל הגורים נושכים, כל הזמן, הכל. כך הם לומדים להכיר את העולם, משחקים, מתקשרים את הצרכים שלהם, ומקלים על כאבי הגדילה של השיניים החדשות שמחליפות את הניבים החדים שהם מתחילים איתם.

באיזשהו שלב זה כבר מתחיל לכאוב, וכמובן שאתם לא רוצים הרי לחנך אותו שמותר לנשוך. אז מה עושים?

גור נושך – מה לא לעשות

פעם היה מקובל לתת מכה קטנה על האף לגור שנושך, ויש אנשים שעדיין סוברים שזוהי שיטה טובה לחינוך הכלב. רוב השיטות החדשניות יותר לאילוף כלבים ממליצות לא להרים יד על הכלב אף פעם משום שכך אנחנו מלמדים אותו שאגרסיה פיזית היא דבר מקובל, ולכן פעמים רבות הפעולה הזאת רק מחמירה את הנשכנות.

לא לצעוק על הגור. הגור הקטקטן שלכם עדיין לא יודע שהוא עשה משהו לא בסדר, אבל הוא כן מבין שאתם כועסים עליו וזה עלול לגרום לו חרדה מיותרת.

גור נושך – מה כן לעשות

חשוב לציין שישנם גורים הנושכים בצורה מוגזמת וכואבת, ולגביהם צריך להתייעץ עם מאלף. אבל לגבי גור שנושך במינון סביר, רוב המאלפים בשיטות חיוביות יגידו לכם פחות או יותר את אותו דבר: אם הגור נושך, מישכו את היד או הרגל הנשוכה וצעקו בקול גבוה "איי!!", לא צעקה אגרסיבית, אלא צעקת כאב. זו שפה שהגור מבין, ככה הם מתקשרים אחד עם השני במשחק. כשכלב אחד מגזים השני מילל בקול גבוה כדי לתקשר כאב או אי נוחות.

עוד שיטה שעובדת מצויין היא פשוט לקום לצאת מהחדר כשהגור מתחיל לנשוך. הוא מאוד רוצה את תשומת הלב שלכם, ויבין מהר מאוד מה עדיף לו.

אל תשכחו שלפעמים הכלב שלכם מנסה להגיד לכם משהו. אולי הוא רעב, או חסר מנוחה, או סובל מכאבי צמיחת שיניים. וודאו שיש לגור עצמות לעיסה לכלבים זמינות לאורך כל היום והאכילו אותו באוכל לגורים בתדירויות תכופות, כ-3-4 פעמים ביום. אם הגור שלכם כבר בגיל שאפשר לצאת איתו לטיולים ולגינות כלבים, כשהוא מתחיל לנשוך זה פשוט סימן שהגיע הזמן לצאת לטיול. 

לחצו כאן כדי לקרוא על אילוף בשיטה החיובית

לחצו כאן לרשימת שמות לכלבים שאספנו ידנית, אחד אחד, מהרשתות החברתיות