כאשר אנחנו מאמצים בעל חיים חדש, כלב או חתול, אנחנו אחראים הן על רווחתו, מבחינת אוכל ומחיה, והן על בריאותו. הקושי מגיע כשאנחנו חדשים בעניין ועוד אין לנו ניסיון בזיהוי והבנת מחלות אצל בעל החיים שלנו, והדבר תקף במיוחד בגורים. אנו עוד לומדים להכיר את החיה, ועוד לא ממש יודעים כיצד לקרוא סימנים, לדוגמא אם נבחין שהגור עייף ושוכב בפינת החדר, כיצד נדע אם הוא פשוט שיחק יותר מדי היום ועכשיו צובר כוחות או שמא הוא נתקף בווירוס כלשהו ויש לקחת אותו אל הווטרינר?

זיהומים ומחלות בגורי כלבים

שני הזיהומים המסוכנים ביותר שעלולים לתקוף גורים הם וירוס הפרוו (Parvo) ומחלת הכלבלבת (דיסטמפר), אשר יכולים להחריף, ללא תשומת לב ואבחנה נכונה, ואף להיות קטלניים. זיהומים אלו תוקפים לרוב כלבים קטנים שעוד לא סיימו את סדרת החיסונים שלהם.

היו ערניים במיוחד אם הגור שלכם מפגין סימנים של אדישות, חוסר תיאבון, הקאות או שלשולים, סימני התייבשות, חולשה או חום גבוה. בכל מקרה כזה יש לפנות אל הווטרינר במהירות להמשך טיפול. 

מחלות נוספות אפשריות הן דלקת כבד נגיפית הפוגעת בכבד, בכליות ואף בעיניים, עכברת הגורמת לכשל כליות, ושפעת כלבים, המתאפיינת, כמו אצל בני האדם, בחום, שיעול ונזלת (הפרשה מהאף).

זיהומים ומחלות בגורי חתולים

הזיהום הנפוץ ביותר אצל גורי חתולים הוא קליצי, וירוס שפוגע במערכת הנשימה של הגור, במעיים ובקיבה, ומתבטא בפצעים בתוך פיו ואפו של הגור, ודלקות חניכיים. פצעים אלו יכולים לגרום לחתול לאכול ולשתות פחות בגלל הכאבים ויש לשים לב לסימנים. מחלות נוספות הן כלמידיה הגורמת לדלקת בדרכי הנשימה, חתלתלת (הדומה לכלבלבת אצל כלבים ומתבטאת בתסמינים דומים), ווירוס הרפס המתבטא במוגלה המופרשת מן האף, פצעים בחלל הפה ועל האף, התעטשויות ושיעולים. בכל אותן מחלות, גילוי מוקדם וטיפול מהיר ונכון יכול להציל את חיי הגור ולהביא להחלמה מלאה ומהירה.

חשוב מאד לזכור להיות ערניים להתנהלותו של הגור, לשים לב להתנהגויות יוצאות דופן ולהרגלי אכילה, ומעל לכל לחסן את הכלבים והחתולים שלכם בזמן, לפי הוראות הווטרינר.

לחצו כאן כדי לקרוא על הטיפולים שבעל החיים חייב לעבור

לחצו כאן לרשימת שמות לכלבים שאספנו ידנית, אחד אחד, מהרשתות החברתיות