סירוס כלבים

סירוס כלב (או חתול) הוא הליך הוצאת האשכים מהגוף, תחת הרדמה כללית.

אבל למה בעצם עושים את זה?

ראשית, סירוס כלבים מונע את האפשרות שהכלב יזדווג יכניס נקבה להריון. מעבר לכך הסירוס מוריד את רמות התוקפנות של הכלב, מונע סיבוכים רפואיים שעלולים לצוץ במהלך חייו, מונע ממנו לסמן טריטוריות על ידי השתנה בבית ועוד התנהגויות לא רצויות כמו נסיונות "הזדווגות" עם חפצים וכד'.

ההמלצה הרווחת היא לסרס את הכלב בעודו צעיר, לפני שהתחילו סימני ההתבגרות המינית. 

איך סירוס כלב מבוצע?

סירוס כלבים הוא בין ההליכים הרפואיים הנפוצים ביותר. הוא מבוצע בהרדמה, האשכים מוצאים דרך חתך קטן בשק האשכים, ולאחר התאוששות קצרה הכלב יכול לשוב לביתו.

איך מטפלים בכלב לאחר הסירוס?

הכלב ישוחרר לביתו עם קונוס שיימנע ממנו ללקק את האזור המנותח, וכן יקבל אנטיביוטיקה ותרופות לשיכוך כאב. כעבור כשבוע יש לחזור לוונטינר על מנת לשחרר את התפרים.

עיקור כלבות

עיקור כלבה (או חתולה) הוא הליך הוצאת השחלות מהגוף, גם הוא בהרדמה.

אבל למה בעצם עושים את זה?

ראשית, עיקור כלבות מונע את האפשרות שהכלבה תזדווג ותיכנס להריון. מעבר לכך העיקור מונע ייחום ואת השלכותיו – דימום, יללות, ניסיונות הזדווגות, ועוד. כמו כן, העיקור מונע סיבוכים רפואיים שעלולים לצוץ בהמשך החיים כמו סרטן, דלקות ועוד.

איך זה מבוצע?

עיקור כלבות הוא בין ההליכים הרפואיים הנפוצים ביותר. הוא מבוצע בהרדמה, השחלות מוצאות דרך חתך קטן בבטן, ולאחר התאוששות קצרה הכלבה יכולה לשוב לביתה.

איך מטפלים בכלבה לאחר העיקור?

הכלבה תשוחרר לביתה עם קונוס שיימנע ממנה ללקק את האזור המנותח, וכן תקבל אנטיביוטיקה ותרופות לשיכוך כאב. כעבור כשבוע יש לחזור לוונטינר על מנת לשחרר את התפרים.

האם יש צורך במזון מיוחד לאחר סירוס/ עיקור?

כן. לעיקור כלבות ולסירוס כלבים עשויה להתלוות עליה במשקל, כתוצאה מירידה בקצב חילוף החומרים. אנחנו ממליצים על נוסחת ה- STERILIZED החדשה של 1st Choice – אוכל לכלבים מסורסים שנועד לסייע במניעת עליה במשקל לאחר העיקור או הסירוס.

הכופתיות מעוצבות כך שלעיסתן תימשך זמן רב יחסית, דבר שמאפשר לגוף זמן לאותת שהוא שבע. המזון מתוסף ב- L – carnitineשמסייע בהמרת שומן לאנרגיה, ובסיבים תזונתיים מסיסים אשר מסייעים במניעת ספיגת השומן.

לחצו כאן כדי לקרוא על הטיפולים שבעל החיים שלכם חייב לעבור