עונת הקיץ בארץ היא לא צחוק, וגם החיות שלנו יכולות לקחת את זה קשה. מכת חום בכלבים היא תופעה מסוכנת מאוד שיכולה להגמר רע. החדשות הטובות הן שאפשר למנוע אותה יחסית בקלות – אם רק מודעים לסיכונים ולפתרונות.

מנעו מכת חום!

כשיוצאים החוצה לטיול קחו בחשבון את מזג האויר בחוץ. בימים שבהם חם נורא כדאי לעשות סיבוב קצר יותר לכלב, בשעות הקרירות יותר, ובטח שלא לבצע פעילות גופנית מאומצת בחום הכבד. זכרו שכלבים מתחממים מהר יותר מבני אדם, אז גם אם אתם יכולים לעמוד בריצה בשמש הקופחת, השאירו את הכלב בבית.

אם הבית שלכם מתחמם מאוד ביום אל תחסכו על החבר שלכם ותשאירו לו מזגן או מאוורר. שימו לב שיש לו תמיד מים קרים (אפשר לשים קוביות קרח לפני שעוזבים את הבית), ואם הוא בדרך כלל בחצר תנו לו להכנס הביתה או העניקו לו צל משמעותי שלא יקטן עם תזוזת השמש.

הכירו את הכלב שלכם – ישנם גזעי כלבים רגישים יותר לחום ועליכם האחריות לדעת אם כלבכם נמנה איתם.  גזעים מסויימים יהנו מתספורת קצרה יותר בקיץ, במיוחד באיזור הבטן כדי שיוכלו לקרר את עצמם על הרצפה, אבל יש גם גזעים שאסור לספר.

לעולם, בשום פנים אופן, אל תשאירו את הכלב שלכם במכונית סגורה!

סימפטומים של מכת חום בכלב

אם בכל זאת הכלב חטף מכת חום כך תוכלו לזהות אותה: הכלב אפטי, משלשל ומקיא, מבולבל, שוכב על הצד עם הפה פתוח, חסר שיווי משקל, נושם באופן שטוח ומהיר ואפילו מפרכס.

כמובן שלא כל הסימפוטים חייבים להתרחש באותו זמן וגם רק כמה מהם מעידים על סכנה.

מה עושים?

לא נעים, אבל מה לעשות – מודדים לכלב את החום דרך פי הטבעת 2-3 סנטימטרים פנימה. אם הטמפרטורה מעל 41 מעלות צריך לקרר את הכלב באופן דחוף: מדליקים מזגן, מניחים את הכלב על הרצפה או כל משטח קר, ושופכים עליו מים קרים – במיוחד על כפות הרגליים.

כשהטמפרטורה יורדת במעלה או שתיים מפנים את הכלב לוטרינר.

בהצלחה ובזהירות!

לחצו כאן כדי לקרוא כיצד למנוע התייבשות אצל כלבים